Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Μπουρεκάκια με κιμά και πλιγούρι

Μπουρεκάκια με κιμά και πλιγούρι
Το μπουρέκι ετυμολογικά προέρχεται από το τούρκικο burek.  Προέρχεται από την τούρκικη κουζίνα και αφορά κάθε είδους γέμιση τυλιγμένη σε φύλλο. Λόγω της εξάπλωσης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, το μπουρέκι είναι γνωστό σε όλη τη Βαλκανική Χερσόνησο, καθώς και στην Βόρεια Αφρική. Η παρακάτω συνταγή έχει καταγωγή από τη Τουρκία και μου την έδωσε μια πολύ καλή μου φίλη! Θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά νόστιμα και για αυτό αποφάσισα πως θα έπρεπε να τη μοιραστώ μαζί σας…
Υλικά:
Για το φύλλο:
·         1 κιλό αλεύρι
·         3 κ.σ ξύδι
·         3 κ.σ ελαιόλαδο
·         1 κ.γ αλάτι
·         1 κ.γ ζάχαρη
·         2 κούπες νερό
Εναλλακτικά: ½ κιλό φύλλο χωριάτικο στρόγγυλο/βέργας
Για τη γέμιση:
·         ½ κιλό κιμάς
·         2 ντομάτες
·         1 κ.γ. κάρυ
·         αλάτι, πιπέρι
·         1 μεγάλο κρεμμύδι
·         1 κούπα πλιγούρι
·         2 κούπες νερό
·         4 φρυγανιές αλεσμένες
·         2 αυγά
·         ½ κούπα ελαιόλαδο
Μπουρεκάκια με κιμά και πλιγούρι υλικά
Εκτέλεση:
1.  Πρώτα, μουσκεύουμε το πλιγούρι στο νερό. Το αφήνουμε μέχρι φουσκώσει να πιει όλο το νερό.
2.  Ετοιμάζουμε τη γέμιση. Σε μια κατσαρόλα, βάζουμε ελαιόλαδο και σοτάρουμε το κρεμμύδι και το κιμά. Προσθέτουμε τις ντομάτες ψιλοκομμένες, το κάρυ, αλάτι, πιπέρι και το πλιγούρι. Αφήνουμε τη γέμιση να δέσει καλά και να μην έχει σχεδόν καθόλου υγρά.
3. Κατεβάζουμε τη γέμιση από τη φωτιά, προσθέτουμε τη φρυγανιά και το αυγό και ανακατεύουμε με γρήγορες κινήσεις. Την αφήνουμε να κρυώσει εντελώς.
4.  Σε ένα μπολ ανακατεύουμε τα υλικά της ζύμης και τα πλάθουμε μέχρι να πάρουμε μια εύπλαστη ζύμη που να μη κολλάει στα χέρια. Χωρίζουμε τη ζύμη σε κομμάτια.
5.  Σε αλευρωμένη επιφάνεια ανοίγουμε φύλλο. Κόβουμε το φύλλο σε οκτώ κομμάτια και σε κάθε κομμάτι βάζουμε μια κουταλιά από τη γέμιση. κλείνουμε τις άκρες και το τυλίγουμε σαν κρουασάν.
Μπουρεκάκια με κιμά και πλιγούρι διαδικασία














 

 


6. Τα αφήνουμε σε αλευρωμένη επιφάνεια. Συνεχίζουμε την ίδια διαδικασία μέχρι να τελειώσει η ζύμη μας.
7.   Τηγανίζουμε τα μπουρέκια σε αρκετό λάδι.
8.   Σερβίρουμε τα μπουρέκια  ζεστά με σαλάτα.
Μπουρεκάκια με κιμά και πλιγούρι

12 σχόλια:

  1. έχω πει πολλές φορές ότι δεν θα τριγυρνώ όταν πεινάω. Προσπαθώ να μην τρώω το βράδυ κι αυτά τα υπέροχα μπουρεκάκια με τρελαίνουν.
    Υποθέτω ότι μπορούν να ψηθούν στο φούρνο για εμένα που προσπαθώ να μην τρώμε τηγανιτά.
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ξανθή μου!!! η αλήθεια είναι ότι και εγώ θα τα προτιμούσα στο φούρνο,αλλά δυστυχώς όταν τα δοκίμασα, το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο!!! :(

      Διαγραφή
  2. Πολύ μου αρέσει η σαν κρουασάν εμφάνιση των μπουρεκιών.
    Και μου αρέσει πολύ το κάρυ στο μίγμα της γέμισης!
    Φιλιά, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Ερμιόνη μου!!! ναι, είναι εμφανίσιμα και νόστιμα...Φιλάκια!!!

      Διαγραφή
  3. Μέχρι να πάρει η άκρη του ματιού μου τα σούπερ νιόκι σου και πριν προλάβω να τα "δοκιμάσω" σερβιρήστηκαν τα σκανδαλώδη και προκλητικά μπουρεκάκια σου!
    Τα σέβη μου και πολλά εύσημα και για τα δυο.

    ...μαγείρευε, μαγείρευε, τόχεις! :)
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, Ζ!!! προσπαθώ... :):)

      Διαγραφή
  4. Προκλητικά, θα έλεγα, τα μπουρεκάκια σου! Με μια ματιά μόνο καταλαβαίνει κανείς, πόσο φροντισμένα, καλοφτιαγμένα και νόστιμα είναι! Γεια στα χέρια σου!
    Καλή σου ημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ, Ειρήνη!!! νομίζω πως σε προκαλούν να τα δοκιμάσεις... Καλό σου απόγευμα!!!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα καλώς σε βρήκα!Πολύ μου αρεσε το μπουρεκακι σε σχημα κρουασαν.Πρεπει να ειναι και γευστικοτατα! Αριστες φωτογραφιες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!!!καλώς ήρθες, loulou!!! είναι πολύ ωραίο, να το δοκιμάσεις...σε ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  6. Καλέ, αυτά είναι πειρασμός! Και, ως γνωστόν, δεν θέλω και πολύ για να υποπέσω στην αμαρτία... Εξαιρετικά!!! Μπράβο!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, Αναστασία μου!!! ναι, ναι, είναι πειρασμός...δοκίμασε σε, να μου πεις. Σε ευχαριστώ πολύ!!! Φιλιά!!!

      Διαγραφή